سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

پژمان راهبر: خبر تکمیلی چنین است: « محمد غلامی، جلال حسینی، احسان خرسندی، خسرو حیدری، جلال اکبری، حسین ماهینی، مازیار زارع، میلاد نوری و مهرداد فولادی از تیم امید به تیم ملی دعوت شده‌اند.»

و به این ترتیب تعداد بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی برای دو بازی حساس با کره جنوبی(سئول) و سوریه  (دمشق) به 34 نفر رسید. این در شرایطی است که به نظر نمی‌رسید حداقل برای این مقطع حساس و نفسگیر که کوچکترین لغزشی باعث به خطر افتادن صعود به جام ملت‌های آسیا خواهد شد، سرمربی تیم ملی با حرکاتی مثل اینکه از مد افتاده و اضافی به نظر می‌رسند، تمرکز خود و تیم ملی را به هم بزند...

اما نکته مهم این جاست که تیم ملی ایران 12 لژیونر دارد از مهدی مهدوی کیا تا آندو تیموریان و از علی کریمی تا وحید هاشمیان. نام‌هایی مثل کعبی، مجیدی، عنایتی، نکونام، رضایی، کاظمیان و شجاعی را نیز به این جمع اضافه کنید.

اگر این تعداد را با 9 بازیکن امید دعوت شده جمع بزنیم، عدد حاصل مساوی 21 می‌شود. یعنی امیر قلعه‌نویی اگر امیدها را به تیم دعوت نمی‌کرد، مجبور بود اردو را با 13 نفر آغاز کند، 10 بازیکن و سه دروازه‌بان.... بنابراین امیدها دعوت شده‌اند تا ضمن کسب روحیه و تجربه و چیزهای خوبی مثل این، اردو را شلوغ کنند تا حداقل برای برگزاری مسابقات فوتبال تیمی یار کم نیاید!

در اطلاعیه فدراسیون فوتبال خاطرنشان شده است که کلیه دعوت شدگان به اردو باید امروز ساعت 30:9 در کمپ تیم‌های ملی باشند که البته این ابلاغیه با توجه به اینکه بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی در اقصی نقاط جهان به سر می‌برند، لازم‌الاجرا نیست و حداقل چهره‌های شاخصی مثل مهدوی‌کیا، هاشمیان، کریمی و نکونام به دلیل درگیری با مسابقات اروپایی و لیگ‌های داخلی نخواهند توانست قانونا تا 48 ساعت پیش از بازی کره به اردو ملحق شوند.

البته در این رابطه شنیده شده است فدراسیون فوتبال در مکاتباتی از این باشگاه‌ها خواسته بازیکنان را زودتر در اختیار تیم ملی قرار دهند و در ازای این کمک، تیم ملی نیز برای بازی‌های بی‌اهمیت رسمی از ستارگان اروپایی  خود دعوت نکند.

این مساله‌ای است که در دوره برانکو ایوانکوویچ نیز تیم ملی گرفتار آ‌ن بود و حتی در مواردی بسیار، از جمله بازی ایران – بحرین در مرحله مقدماتی جام جهانی در منامه تیم ملی فقط دو جلسه با حضور تمام بازیکنان تمرین کرد. مشکلی که در دوران آماده سازی تیم ملی پیش از جام جهانی نیز گریبان ما را گرفت، اما هیچ کس در روزهای بعد از شکست به آ‌ن اشاره نکرد.

امروز که به دلیل حضور باشگاه‌های داخلی با فصل آماده‌سازی و آغاز فصل اروپایی، اوضاع ناگوارتر از همیشه به نظر می‌رسد، دعوت از بازیکنانی که حتی یک نفر از آنها شانس بازی در تیم اصلی را ندارند، عجیب به نظر می‌رسد. چرا که این تعداد فقط به درد پر کردن کادر دوربین عکاس‌های خبری می‌خورند!

در شرایطی که «بازگشت به گذشته» که از دعوت قلعه‌نویی از 40 بازیکن برای تیم ملی آغاز شد و با اردوی طولانی در فصل آ‌ماده‌سازی بازیکنان با باشگاه‌ها ادامه یافت و با دعوت از چهره‌های مهم جریان شکست خورده فوتبال ایران به عنوان مشاور و دستیار به اوج رسید به نتیجه‌ای نرسیده است، این وحشت وجود دارد که خرد جمعی تصمیم‌گیر در فوتبال ایران که توانایی خود را در میادین قبلی بارها نشان داده است، فوتبال ملی را بار دیگر به عمق دره شکست بفرستد!

کد خبر 2668

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز